The evolution of an interface for choreographers
Abstract
This paper describes the evolution of the interface to Life Forms, a compositional tool for the creation of dance choreography, and highlights some of the important lessons we have learned during a six year design and implementation period. The lessons learned can be grouped into two categories: 1) Process, and 2) Architecture of the Interface. Our goal in developing a tool for choreography has been to provide computer-based creative design support for the conception and development of dance. The evolution was driven by feedback from the choreographers and users who were members of the development team, combined with our knowledge of current thinking on design and composition. Although the interface evolved in a relatively unconstrained way, the resulting system has many of the features that theoretical discussion in human interface design has projected necessary. The Life Forms interface has evolved incrementally with one major discontinuity where adoption of a new compositional primitive required a completely new version.
本稿では、ダンスの振り付けを作成するための構成ツールであるLife Formsへのインターフェースの進化について説明し、6年間の設計および実装期間中に学んだ重要な教訓のいくつかを強調します。
学んだ教訓は2つのカテゴリに分類することができます:1)プロセス、および2)インタフェースのアーキテクチャ。振り付けのためのツールを開発することにおける我々の目標は、ダンスの構想と発展のためにコンピュータベースの創造的なデザインサポートを提供することでした。その進化は、開発チームの一員であった振付家やユーザーからのフィードバックと、デザインや作曲に関する現在の考え方についての私たちの知識とが結びつきました。インタフェースは比較的制約のない方法で進化しましたが、結果として得られるシステムには、ヒューマンインタフェース設計における理論的考察で必要とされていた多くの機能があります。 Life Formsインターフェースは、新しい構成プリミティブの採用がまったく新しいバージョンを必要とするという1つの大きな不連続により、徐々に発展してきました。
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